 |
www.rycerz.fora.pl FORUM RYCERZ Wspomnienie Przyjaciół
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SANDIEGO
Gość
|
Wysłany: Wto 3:32, 09 Paź 2018 Temat postu: Ile kosztuje niewiedza? |
|
|
W lotnictwie wojskowym brakuje około 30 proc. pilotów samolotów F-16 – dowiedział się nieoficjalnie Onet. Kolejni odejdą niebawem. Co na to wojsko? Na pytanie, ilu pilotów „Jastrzębi” odeszło, otrzymaliśmy taką odpowiedź: „Nie prowadzimy statystyki zwolnień z zawodowej służby wojskowej z podziałem na poszczególne specjalności wojskowe”.
Polska ma 48 samolotów wielozadaniowych F-16. Maszyny te stacjonują w bazach w Poznaniu-Krzesinach oraz w Łasku koło Łodzi. Na każdą maszynę powinno przypadać 1,5 pilota. Oznacza to, że polskie Siły Powietrzne powinny mieć dziś 72 pilotów „Jastrzębi”. Jednak, jak wynika z informacji Onetu, od ponad dwóch lat piloci wyszkoleni do lotów na tych maszynach masowo odchodzą z armii.
Piloci latający w dyżurach NATO muszą dostawać więcej godzin nalotu. A to odbija się na codziennym szkoleniu pozostałych załóg. Do tego dochodzi awaryjność maszyn i przestoje w ich naprawach, bo na części zamienne czeka się nawet dwa lata – wylicza jeden z pilotów. – Ludzie widzą, że to fikcja, więc odchodzą. Często też się po prostu wypalają, bo jak długo można kopać się z koniem.
Tymczasem koszt wyszkolenia jednego pilota F-16 szacowany jest nawet na ok. pięć milionów dolarów. – Samo szkolenie w Stanach Zjednoczonych to ponad 3,5 miliona dolarów. Do tego należy dodać szkołę w Dęblinie, potem szkolenia i kursy specjalistyczne, zdobywanie kolejnych uprawnień i specjalności – wylicza były pilot F-16.
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. „Nie prowadzimy statystyki zwolnień z zawodowej służby wojskowej z podziałem na poszczególne specjalności wojskowe”.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Baba Jaga
Użytkownik
Dołączył: 07 Paź 2018
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Skąd: Łysa Góra Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 6:17, 09 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Dość łatwo można obliczyć, że statystycznie na jeden samolot bojowy przypada 0,5 pilota. Statystycznie 50% maszyn oczekuje części zamiennych.
Czyli praktycznie posiadamy 24 sprawne maszyny i 24 pilotów oczekujących szkolenia.
Oczywiście moje wyliczenia są nieoficjalne bo oficjalne stanowią tajemnicę lotniczą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
KubusiaPuchatka
Użytkownik
Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 12:33, 09 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Baba Jaga napisał: | Dość łatwo można obliczyć, że statystycznie na jeden samolot bojowy przypada 0,5 pilota. Statystycznie 50% maszyn oczekuje części zamiennych.
Czyli praktycznie posiadamy 24 sprawne maszyny i 24 pilotów oczekujących szkolenia.
Oczywiście moje wyliczenia są nieoficjalne bo oficjalne stanowią tajemnicę lotniczą.  |
Gdybym ja ich przeszkoliła, wtedy dopiero byłby odlot.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ula
Administrator
Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 2252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 531 razy
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 12:36, 09 Paź 2018 Temat postu: Re: Ile kosztuje niewiedza? |
|
|
Znajomy napisał: | W lotnictwie wojskowym brakuje około 30 proc. pilotów samolotów F-16 – dowiedział się nieoficjalnie Onet. Kolejni odejdą niebawem. Co na to wojsko? Na pytanie, ilu pilotów „Jastrzębi” odeszło, otrzymaliśmy taką odpowiedź: „Nie prowadzimy statystyki zwolnień z zawodowej służby wojskowej z podziałem na poszczególne specjalności wojskowe”.
Polska ma 48 samolotów wielozadaniowych F-16. Maszyny te stacjonują w bazach w Poznaniu-Krzesinach oraz w Łasku koło Łodzi. Na każdą maszynę powinno przypadać 1,5 pilota. Oznacza to, że polskie Siły Powietrzne powinny mieć dziś 72 pilotów „Jastrzębi”. Jednak, jak wynika z informacji Onetu, od ponad dwóch lat piloci wyszkoleni do lotów na tych maszynach masowo odchodzą z armii.
Piloci latający w dyżurach NATO muszą dostawać więcej godzin nalotu. A to odbija się na codziennym szkoleniu pozostałych załóg. Do tego dochodzi awaryjność maszyn i przestoje w ich naprawach, bo na części zamienne czeka się nawet dwa lata – wylicza jeden z pilotów. – Ludzie widzą, że to fikcja, więc odchodzą. Często też się po prostu wypalają, bo jak długo można kopać się z koniem.
Tymczasem koszt wyszkolenia jednego pilota F-16 szacowany jest nawet na ok. pięć milionów dolarów. – Samo szkolenie w Stanach Zjednoczonych to ponad 3,5 miliona dolarów. Do tego należy dodać szkołę w Dęblinie, potem szkolenia i kursy specjalistyczne, zdobywanie kolejnych uprawnień i specjalności – wylicza były pilot F-16.
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. „Nie prowadzimy statystyki zwolnień z zawodowej służby wojskowej z podziałem na poszczególne specjalności wojskowe”. |
Najlepszym wyjściem z tej podbramkowej sytuacji... byłyby samoloty bezzałogowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Aramis
Użytkownik
Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Skąd: Francja Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 6:00, 16 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Niewiedza jest bardzo kosztowna.
Nie znamy przepisów, musimy płacić. Nie potrafimy naprawić kranu, musimy płacić. Nie potrafimy wydobywać węgla, musimy płacić. Płacimy tym, którzy posiadają wiedzę większą od naszej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|